Моніторинг роботи сумських журналістів

press-slujbaМоніторинг роботи сумських журналістів в проекті «Новітні дослідження українського медійного середовища в рамках європейських стандартів» взяли участь і сумські мас-медіа.
Про результати дослідження розповів під час прес-конференції в прес-клубі медіа-експерт, голова комітету «Рівність можливостей» Олександр Чекмишев.
«Проект виконується на загальноукраїнському рівні, а також у шести базових областях: Донецькій, Чернівецькій, Херсонській, Черкаській, Рівненській та Сумській. Дослідження проходило у три етапи: 1-й - моніторинг найвпливовіших ЗМІ регіону, 2-й - анкетування місцевих експертів, журналістів і топ-менеджерів і 3-й - фокус-групове дослідження аудиторії місцевих ЗМІ»- розповів Олександр Чекмишев.


Результати моніторингу: Газети почали більше приділяти увагу проблемам безробітних, проблем цінової політики та її наслідків, студентам. Пасивно висвітлювалися проблеми села. Зовсім не висвітлювалася проблема демографічної кризи. За час дослідження особливих порушень базових професійних та етичних стандартів не спостерігалося. Домінуюча реакція аудиторії: і так читати нема чого ...
Результати анкетування: Що стосується оцінки якості інформації та дотримання ЗМІ основних професійних та етичних стандартів, то тут респонденти були налаштовані критично.
Найбільш слабкими сторонами у підборі та подачі новин названі:
- Багато замовних матеріалів, солодкий стиль подачі, необ'єктивність, невиправданий підбір новин, обумовлений редакційною політикою («Данкор»);
- Багато заказухи, матеріали «загнані» в рамки дрібних інформаційних жанрів («Панорама»);
- Багато чорнухи, тенденційність подачі інформації про політичні процеси, міжнародного життя і міжконфесійних відносинах, «жовтизна», занадто великі матеріали про новини миру і України («Ваш шанс»);
- Лояльність при висвітленні роботи обласної влади, нецікава і нудна подача матеріалів, вузьке коло висвітлюваних тем («Сумщина»);
- В інформаційних випусках переважають замовні матеріали, що призводить до незбалансованої подачі інформації, надмірна комерціалізація, переважання замовних матеріалів під час виборів інформаційних приводів (ТРК «Відікон»).
Але в той же час були відзначені і позитивні сторони медіа:
- Загальнообласні політичні огляди, новини для технічної і банківської інтелігенції («Данкор»);
- Висвітлення місцевих проблем міста, процеси в Сумській міськраді, питання комунальної власності, новини для творчої і «вічно бунтуючої» інтелігенції («Панорама»);
- Висвітлення соціальних, комунальних проблем регіону, кримінальні новини («Ваш шанс»);
- Проблеми села, події в районах області («Сумщина»);
- «Гра по всьому полю", новини культури (ТРК «Відікон»).
За словами Олександра Чекмишева, згідно з результатами фокус-групових досліджень, тема зростання цін на комунальні платежі, на думку учасників, почала активніше висвітлюватися у сумських ЗМІ напередодні виборчої кампанії. Серед лідерів оперативної подачі інформації - Інтернет-видання, а потім вже ТБ, оскільки там є «картинка». Питання якості розставило наступні пріоритети: Академ-ТВ, газета «Панорама». А як приклад гіршого підбору сюжетів називали ТРК «Відікон».?

Последние комментарии